↑ Return to Νομοθεσία

Print this Page

Δομή και λειτουργία της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας

ΝΟΜΟΣ 1566/1985

Permanent link to this article: http://www.egdy.gr/site/%ce%bd%ce%bf%ce%bc%ce%bf%ce%b8%ce%b5%cf%83%ce%af%ce%b1/%ce%bd%ce%bf%ce%bc%ce%bf%cf%83-15661985-%ce%b4%ce%bf%ce%bc%ce%ae-%ce%ba%ce%b1%ce%b9-%ce%bb%ce%b5%ce%b9%cf%84%ce%bf%cf%85%cf%81%ce%b3%ce%af%ce%b1-%cf%84%ce%b7%cf%82-%cf%80%cf%81%cf%89%cf%84%ce%bf/

Κεφάλαιο Α΄ Γενικές διατάξεις

Άρθρο 1 Σκοπός – Γλώσσα 1. Σκοπός της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης είναι να συμβάλει στην ολόπλευρη, αρμονική και ισόρροπη ανάπτυξη των διανοητικών και ψυχοσωματικών δυνάμεων των μαθητών, ώστε, ανεξάρτητα από φύλο και καταγωγή, να έχουν τη δυνατότητα να εξελιχθούν σε ολοκληρωμένες προσωπικότητες και να ζήσουν δημιουργικά. Ειδικότερα υποβοηθεί τους μαθητές: α) Να γίνονται ελεύθεροι, …

View page »

Κεφάλαιο Β΄ Πρωτοβάθμια εκπαίδευση

Άρθρο 3 Προσχολική αγωγή 1. Σκοπός του νηπιαγωγείου είναι να βοηθήσει τα νήπια να αναπτυχθούν σωματικά, συναισθηματικά, νοητικά και κοινωνικά μέσα στα πλαίσια που ορίζει o ευρύτερος σκοπός της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Ειδικότερα το νηπιαγωγείο βοηθεί τα νήπια: α) να καλλιεργούν τις αισθήσεις τους και να οργανώνουν τις πράξεις τους, κινητικές και νοητικές. β) …

View page »

Κεφάλαιο Ε΄ Εκπαιδευτικό προσωπικό

Άρθρο 12 Εκπαιδευτικό προσωπικό νηπιαγωγείων 1. Το εκπαιδευτικό προσωπικό των νηπιαγωγείων ανήκει στον κλάδο των νηπιαγωγών ΑΤ κατηγορίας. Οι βαθμοί των νηπιαγωγών διακρίνονται σε Α΄ , Β΄ και Γ΄ . Οι θέσεις όλων των βαθμών είναι οργανικά ενιαίες. Εισαγωγικός βαθμός ορίζεται του νηπιαγωγού με βαθμό Γ΄ και μισθολογικό κλιμάκιο (Μ.Κ.) 18. Για την προαγωγή στο …

View page »

Κεφάλαιο Ζ’ Υπηρεσιακά και γνωμοδοτικά όργανα

Άρθρο 21 Υπηρεσιακά και πειθαρχικά συμβούλια 1. Για τα θέματα υπηρεσιακής κατάστασης του εκπαιδευτικού προσωπικού συνιστώνται κατά νομούς ή νομαρχιακά διαμερίσματα και χωριστά για κάθε βαθμίδα περιφερειακά υπηρεσιακά και πειθαρχικά συμβούλια και στην κεντρική υπηρεσία του Υπουργείου Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων ένα ή περισσότερα κεντρικά υπηρεσιακά και πειθαρχικά συμβούλια για κάθε βαθμίδα της εκπαίδευσης. 2. …

View page »

Κεφάλαιο ΙΓ’ Οργάνωση της μαθητικής ζωής – Μαθητικές κοινότητες

Άρθρο 45. Συμμετοχή των μαθητών στη σχολική ζωή. Μαθητικές κοινότητες.   1. Για την υλοποίηση των σκοπών της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης απαραίτητη είναι η συμμετοχή των μαθητών στη σχολική ζωή. 2. Οι διάφορες μορφές οργάνωσης της μαθητικής ζωής αποσκοπούν να βοηθήσουν τους μαθητές: α) Να αποκτήσουν υπευθυνότητα και άμεση αντίληψη της σημασίας του δημοκρατικού …

View page »

Κεφάλαιο ΙΔ’ Όργανα λαικής συμμετοχής

Άρθρο 48 Εθνικό Συμβούλιο Παιδείας 1. Συνιστάται Εθνικό Συμβούλιο Παιδείας (ΕΣΥΠ), που εισηγείται στην κυβέρνηση θέματα εκπαιδευτικής πολιτικής για όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης, παιδείας, συνεχιζόμενης εκπαίδευσης και λαϊκής επιμόρφωσης, όπως: α) Για τη χάραξη κατευθυντήριων γραμμών εκπαιδευτικής πολιτικής. β) Για την προσαρμογή του περιεχομένου της εκπαίδευσης στους στόχους και το πρόγραμμα οικονομικής και κοινωνικής …

View page »

Κεφάλαιο ΙΕ’ Οργανώσεις γονέων

Άρθρο 53 Συγκρότηση οργανώσεων ( Τροποποιημένο από το άρθρο 2 του Ν. 2621/1998 ΦΕΚ 136Α ) 1. Η συμμετοχή εκπροσώπων των γονέων των μαθητών της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας δημόσιας εκπαίδευσης στο συλλογικά όργανα του παρόντος νόμου προϋποθέτει τη συγκρότηση και λειτουργία συλλόγων γονέων ως σωματείων. σύμφωνα με τις διατάξεις των επόμενων παραγράφων και του Αστικού …

View page »

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *


*

Facebook Auto Publish Powered By : XYZScripts.com